Mobiltelefon

Mobiltelefon købt og betalt, men ikke leveret

Jevgenia spørger:

Jeg har prøvet at købe en mobiltelefon på nettet. Sælgeren har kontaktet mig og vi har aftalt prisen og han har sendt mig en dokument hvor alle salgs-/købs- betingelser blev skrevet ned.

Jeg har overført 500 kr i forskud. Telefonen skulle blive sendt samme dag, dvs. d. 24.05.16 Da jeg ikke modtog telefonen efter 4 dage kontaktede jeg sælgeren. Han bekræftede at telefonen er afsendt. Jeg har bedt ham om at sende en kvittering om forsendelse og evt. lave en trace på pakken. Han lovede det med aldrig havde gjort.

2 dage senere har jeg bedt ham om at sende pengene tilbage da jeg ikke havde modtaget pakken. Det lovede han også, men havde aldrig gjort. Nu tager han ikke længere telefonen.

Jeg har advaret ham om at jeg anmelder ham til politiet. Han reagerede ikke. I må meget gerne hjælpe mig hvis I kan.

Jeg har vores SMS udveksling samt dokument som hvor han bekræfter vores aftale, hans konto nr hvor jeg har overført pengene og hans mobilnr.

Håber at høre fra Jer

Forbrugermeningen svarer:

Det er jo en meget simpel sag, og da du har mandens navn og adresse, så skal du starte med at sende en påkravsskrivelse og dette kan du se her hvordan du gør:

Sådan laver du en påkravsskrivelse.

Du får ikke noget ud af at melde denne sag til Politiet, idet der ikke er grundlag for at der er sket noget ulovligt. Det er til gengæld 100% sikkert at du får en dom over manden, så send en påkravsskrivelse og følg vores guide derfra.