Dametøj

Svindel igennem Den Blå Avis

Gwen spørger:

Jeg har fundet jer på nettet, og bidrager hermed mit eget lille sag til jeres arkiver.

I januar købte jeg tre trøjer i Den Blå Avis fra en dame. Jeg handler tit i DBA, og har aldrig haft et problem. Men til min store skuffelse sendte hun ikke tøjet. Da jeg pressede på, lovede hun at returnere pengene (700kr). Det gjorde hun hellere ikke.

Da jeg kontaktede DBA, sagde de at de allerede havde lukket hendes profil pga mistanke om bedrageri. Så langt, så godt.

Jeg var ikke bekymret, da jeg havde handlet gennem PayPal. Men da jeg kontaktede Paypal, sagde de at de ikke kun hjælpe mig. Grunden var, at jeg havde sendt pengene uden at specificere at de var for købet af en vare. Meget, meget ærgerligt.

Forbrugermeningen svarer:

Det er jo en klassisk situation, du står I men du har jo unægteligt 700 kroner til gode hos damen, så dem kan du læse mere om her hvis du vil forsøge at få dem tilbage.

PayPal har en rigtig fornuftig holdning til deres transaktioner, og det er let at få sine penge tilbage hvis man ikke får varerne… HVIS man husker at fortælle PayPal at det er varer man betaler for. PayPal tager nemlig et gebyr hos sælger af beløbet hvis det er en handel, så mange sælgere forsøger at få dig til at overføre beløbet som “overførsel til familie eller venner”, men det skal du ALDRIG gøre, istedet skal du tilbyde at betale gebyret som sælgeren bliver bonnet for, fordi så er du nemlig sikret at du får dine varer, eller får pengene tilbage.