Maling

Maling købt, men ikke leveret

Vibeke spørger:

Jeg har en butik i Esbjerg hvor jeg handler med antik og retro, derudover sætter jeg gamle møbler istand som jeg maler med kalkmaling fra “Annie Sloan” som er et anerkendt mærke i flere lande. Jeg kunne godt tænke mig at blive forhandler og går derfor ind på Annie sloans hjemmeside og finder en E-mailadresse til den danske person som står for forhandlig af kalkmaling til butikkerne. Jeg skriver en ansøgning som kommer tilbage med en meddelselse om at adressen ikke længere eksisterer. Jeg prøver herefter at sende ansøgningen til telefonnummeret som også står på siden – her får jeg besked tilbage med det samme. Her skriver en Peder Michael Hermansen Ellekjærvej 2, Struer, at han ikke længere har agenturet men er ved at sælge ud at sit lager. han tilbyder maling til 100 kr. pr.liter – som normalt koster 250 kr. Vi har en del kospendance frem og tilbage, og jeg køber for 800 kr., som jeg sender på mobilepay med det samme. Han lover at sende dagen efter. Efter en uge har jeg intet modtaget. Jeg skriver og ringer til ham. Herefter er dr ingen kontakt. Jeg kan se på min telefon at han læser mine beskeder – men jeg får ingen svar.
Der er nu gået 3 uger siden betalingen.
Jeg har pr. telefon meddelt ham, at hvis han ikke sender mine penge tilbage(har sendt en anmodning på mobilepay – som også bliver ignoreret) vil jeg melde ham til politiet(hvilket jeg endnu ikke har gjort) … stadig ingen svar.
Hvad tænker i at jeg kan gøre?

Forbrugermeningen svarer:

Du skal anmelde sagen til Politiet som derefter vil tage de 800 kroner som erstatningskrav i sagen. Du kan også selv starte en civil sag, men det kræver at du har mandens navn, adresse, postnummer og by. MobilePay kan kun udlevere dette til Politiet, så vores råd vil derfor være at anmelde sagen som bedrageri til Politiet.